wtorek, 11 lutego 2014

22 Arkana Maga - Moce Magiczne i Duchowe

22 Arkana - Przywileje Białego Maga 


Przywileje Maga znane także jako Arkana Białego Maga dzielą się na trzy grupy po Siedem Przywilejów. Pierwsza grupa to najtrudniejsze przywileje, a ostatnia grupa to najłatwiejsze przywileje do opanowania. W zasadzie, czytanie powinno zaczynać się od końca, gdyż mniejsze przywileje wymienione są pod koniec jako ostatnia grupa, łatwiejsza do opanowania. Przywilej 22 jest podsumowaniem wszystkich jako Corona Magica, czwarte wielkie wtajemniczenie starożytnej szkoły magów. Arkana 15-21 opisują podstawy magii i zdolności Maga najniższego stopnia wiedzy i umiejętności. Siedem Przywilejów najlepiej opanowywać w ciągu Siedmiolecia, inaczej na każdy Przywilej aspirant dostanie Siedmiolecie. Osiągnięcie 22 Przywilejów w 22 lata oznacza Mistrzowską Duszę Maga! 22 Arkana Magii nauczano w świątyniach Bogini Hathor. Stanowiły 22 mniejsze procesy hermetycznej edukacji i wtajemniczania, praktycznego wtajemniczenia, wyznaczając mistyczną oraz magiczną ścieżkę Tarota... W swej istocie, Tarot, to alfabet semicki, hebrajski lub aramejski, z opisem 22 kolejnych magicznie rozumianych liter, a właściwie mistyczno-magicznych znaków tajemnicy.  

Rdzeń każdego hebrajskiego i szerzej semickiego Słowa składa się zwykle z trzech liter-znaków, stąd zwyczaj wyciagania trzech liter z alfabetu i kojarzenia semickich, hebrajskich pojęć, słów lub pierwszych liter słów czyli akrostychów, mających znaczenie w kontekście intencji lub pytania o jakieś wydarzenie. W celach mantycznych zawsze posługujemy się alfabetem hebrajskim lub aramejskim, znając oczywiście dobrze znaki oraz język, gdyż trzeba dobrze kojarzyć mistyczne powiązania Słów, aby przepowiednia czy predykcja Tarota miała być skuteczna. Trzy kombinacje z możliwością zmiany kolejności znaków literowych, ze zbioru 22 liter alfabetu, to spora ilość możliwości, a do tego mamy pewną swobodę oznaczania samogłosek, zatem trzeba potężnego umysłu aby opanować prawdziwy Tarot Magów oparty na semickiej, egipskiej i także chaldejskiej tradycji, bo Chaldejczycy z południa obszaru dorzecza Eufratu i Tygrysu jak najbardziej byli Semitami, a i dawny język akkadyjski także jest z grupy języków semickich.  Kombinacje z powtórzeniami 3 litery z 22 znaków dają 2024 Słowa jakie mogą powstać, jednak dalsze wyciągając cztery litery mamy już 12.650 Słów, pięć liter (krzyż) mamy 65.780 możliwych Słów, a przy sześciu z 22, mamy 296010 możliwych Słów - układów znaków liter...  

Hebrajski alfabet i wibracje liter w przeliczeniu na liczby

Dwadzieścia dwie litery ze Świętej Tory obrazują wibracyjne zasady aktywności duchowej Bóstwa na tych, którzy podążają mistyczną ścieżką, studiują Świętą Trójwiedzę, numerologię/gematrię, astrologię i chirologię. Najważniejsze w tradycji semickiej kabbalah (po aramejsku qabbaltah), tak pod względem znaczenia, jak i powszechności użycia w mistyce i ezoteryzmie (okultyzmie), jest pismo stosowane już w drukarstwie i kaligrafowaniu świętych zwojów, zarówno tych biblijnych, jak i typowo związanych z samą kabbalah. Pismo to zwane jest ktaw aszuri, skrypt asyryjski, alfabet semicki chaldejsko-asyryjski. Pismo to, kształt liter, wibracja liczbowa i pierwotnego obrazu jaki symbolizuje litera, jest gruntownie komentowane, analizowane i badane, włącznie z powiązaniami z innymi literami - zanakami pisma. Jako drugi rodzaj pisma w chaldejsko-semickiej kabbalah stosowana jest kursywa przy odręcznym pisaniu w tekstach szkolnych, świeckich, w korespondencji prywatnej, pismo, które wywodzi się ze znaków pisma protosynajskiego, współcześnie w uproszczeniu znanego pod nazwą ktaw iwri, czyli pisma hebrajskiego. Pismo protosynajskie wywodzi się najpewniej z egipskich znaków zwanych hieroglifami, i mogło być używane w czasie przebywania w niewoli egipskiej, a także w czasie słynnego wyjścia z Egiptu i ucieczki przez Morze Czerwone oraz objawienia na Górze Synaj czyli na Świętej Górze Horeb w dzisiejszej północno-zachodniej Arabii Saudyjskiej. Starożytny alfabet protosynajski składa się z piktogramów mających wartość spółgłosek, zatem zasady pisma semickiego są w nim doskonale reprezentowane. Wiele innych rodzajów pisma semickiego, w tym fenickie oraz aramejskie, paleohebrajskie i hebrajskie, nabatejskie, a także greckie i arabskie, etruskie i łacińskie są wywodzone z tego starożytnego mistyczno-magicznego alfabetu. 

Złota Bogini Białej Magii - Hathor

Arkana 1-7 to Wielkie Arkana Maga 


1. Przywilej ﭏ lub  (Alef, Aleph). Mag widzi Boga osobiście, nie umierając i biesiaduje swobodnie z Siedmiu Planetarnymi Geniuszami. 

Wielu adeptów i adeptek tradycyjnej tradycji magicznej zastanawia się jak rozumieć ten tekst? On oznacza, że w mentalnym planie, nie patrząc na pełne obznajomienie z Potokiem Jedności, Poświęcony zachowuje typ duszy jemu właściwy, dopóki to można. Rozumiem pod słowem „typ” mentalny charakter monady, który będzie albo Aleph (dusza – poszukiwacz w metafizycznej sferze), albo Ghimel (dusza – pielęgniarka, dusza – zbieracz), albo Lamed (dusza – sługa; dusza szukająca poświęcenia się na służbę duchową). W astralnym planie ten sam Poświęcony, widząc nad sobą Wszystkopochłaniającą Kliszę הּהּיּ a przeprowadzając w dół mechanizm tej samej Kliszy, nie gardzi zachowaniem do właściwej pory swojej Jaźni i kierowaniem jej planetarnymi cechami. On sam w fizycznym planie, uświadamiając sobie złudę obrazów ziemskiego bytu, nie burzy dobrowolnie ani swojego ciała, ani warunków, w których to ciało działa. 

Siedem Planetarnych Geniuszy to Siedem Planet Astrologii, w tym dwa Światła: Słońce i Księżyc, a także Pięć Jasnych Planet: Saturn, Jowisz, Mars, Wenus, Merkury. Mag jest biegłym Mistrzem Astrologii nieustannie obcującym i biesiadującym swobodnie z Duszami Planet i ich wpływami oraz układami. 

2. Przywilej כֿ (Bet, Beth, Vet). Mag stoi wyżej od wszystkich zgryzot i bojaźni.

To znaczy, że on nie wzrusza się hamulcami logicznego charakteru w planie metafizycznym oddaleniem Duszy – Siostry i powolnością postępów uczniów swoich w astralnym planie i nie boi się cierpień i śmierci ani o siebie, ani o innych w fizycznym planie.


3. Przywilej גּ (Gimel). Mag króluje z Niebem. Jemu służy Piekło.

To znaczy, że w mentalnym planie bierze udział w robocie Ewolucyjnych Potoków w charakterze Teurga: w astralnym planie on Mag w dosłownym tego słowa znaczeniu przeprowadza prądy Bafometa od Nieba ich mentalnego zarodku do piekła astralnych zagęszczeń ich niższej sfery; w fizycznym planie on – Poświęcony Magi, grający na ludzkiej ślepocie, słabości i innych Shin’ach i kierujący ludzkimi dobrodziejstwami.

4. Przywilej דּ (Dalet). Mag rozporządza swoim zdrowiem i życiem, a także zdrowiem i życiem innych.

To znaczy, że on kieruje prądami bieżącej filozofii swojego wieku (Ment. pl.); poleruje swoje planetarne cechy i planetarne cechy swojego Łańcucha, oddziaływując na wolitywne dążenie swojej epoki i na jej Sztukę (Astr. pl.); może stosować swój zwierzęcy magnetyzm celem uzdrowienia samego siebie i innych (fiz. pl.).

5. Przywilej הּ (He). Adepta nie może zaskoczyć los; jego nie dręczy nieszczęście; jego nie pokonują wrogowie.

To znaczy, że rozumie reakcje osnownych praw logiki (metafizyczny los), ludzkiej. Paralogizmy (metafizyczne nieszczęścia) i ludzkie Sofizmaty (metafizyczni wrogowie). To znaczy, że on zna Karmę swojego wcielenia, zna prawa ewolucji własnego rastralu i tajemnicę przeciwdziałania równego działaniu (reakcja – akcja). To znaczy, że i w dosłownym znaczeniu jego nie mogą trwożyć przemiany faz fizycznego bytu, i on nie boi się zburzenia tego, co zawczasu uważa za złudne.

6. Przywilej וּ (Waw, Vav). Adept zna Ratio przeszłego, teraźniejszego i przyszłego.

To znaczy, że jego trzechplanowej intuicji znany świat Przyczynowości w metafizyce, Gnostycznego Prawa w astralu i Teorii Prawdopodobieństw w fizycznym planie.

7. Przywilej זּ (Zajin). Mag zna tajemnicę wskrzeszenia umarłych i włada kluczem do nieśmiertelności.

To znaczy, że on metafizycznie może żyć życiem nieupadłego Człowieczeństwa (tajemnica wskrzeszenia) bez przeglądu teorii przez niego uzasadnionych (klucz do nieśmiertelności). To znaczy, że on tworzy nowe, astralne formuły i klisze w elementarnym składzie starych formuł i starych klisz; wskrzeszając w ten sposób te ostatnie i spaja formy astralne – zrodzone jego Łańcuchem. To znaczy, że on opierając się o Tradycję, nieprzerwanie wskrzesza realizowane w fizycznym planie elementy jej Symbolizmu i stawia twarde realizacyjne punkty oparcia typu nieśmiertelnego Feniksa. 

Wymienionych siedem przywilejów Maga Kabaliści nazywają „Wielkie”. Następuje dalej siedem „Średnich” przywilejów. 

Arkana 8-14 - Średnie Arkana Maga 


8. Przywilej תּ (Chet, Cheth). Adept włada Tajemnicą Filozoficznego Kamienia.

Podług Bractwa Magów, jest to dziewiętnasty arkan w trzech sferach Magicznego Ternera.

9. Przywilej טּ (Teth). Adept włada Uniwersalną Terapeutyką.

To znaczy, że on włada sztuką absolutnej krytyki w mentalu, sztuką rozinwołtowania w astralu i zastosowaniami leczniczego magnetyzmu w fizycznym planie. Magowie są biegli w sztukach leczenia energiami przyrody, w leczeniu żywiołami przyrody, ziołami i minerałami, w naturoterapiach. 

10. Przywilej יּ (Jod, Yodh). Adept urzeczywistnia Perpetum mobile i Kwadraturę Koła.  

Według magów rodzi podwójne prądy i urzeczywistnienia wirowanie Elementarnej Rotae. Mag jako perpetum mobile zdaje się mieć niespożytą energię i moc która nie jest zależna od paliwa, tj. od wody, pożywienia i snu. Kwadratura koła oznacza też biegłą znajomość geometrii i gematrii, liczb i kształtów. 

11. Przywilej כּ (Kaf, Caph). Adept zamienia w złoto nie tylko metale, ale i wszelkie odpadki.

To znaczy, że w metafizyce jego naprowadzają na absolutną Prawdę (Emet) nie tylko prawdy względne, ale i cudze zabłąkanie, że w astralu on nie tylko wykańcza dobrze rozpoczęte, ale zużytkuje zagmatwane zapoczątkowania. Teza ta może być pojęta i w dosłownym znaczeniu zastosowania do Alchemii. Jeśli mag zechce dokonać zmian i uszlachetnić coś lub kogoś efekt będzie szokujący. 

12. Przywilej לּ (Lamed). Mag ujarzmia zwierzęta.

Pomimo dosłownego znaczenia zawiera jeszcze myśl o kierowaniu elementalami, odpędzaniu larw itp. mag włada w widoczny sposób niższymi formami życia, zarówno widzialnymi jak i niewidzialnymi. 

13. Przywilej מּ (Mem). Adept włada sztuką Notarikon, który odsłania mu wszystkie tajemnice, czyli po prostu włada Kabbałą, Kaballah. 

Notarikon (hebr. "skrócenie") to jedna z podstawowych, obok gematrii i temury, kabalistycznych metod pracy z tekstem wiedzy tajemnej, traktująca wyrazy jako akrostychy. Polega na interpretacji poszczególnych liter i rozwijaniu ich w pełne zdania. Często bierze się pod uwagę tylko kilka liter lub litery końcowe danego wyrazu, co daje powstanie niejako przeciwieństwa akronimu. 

Temura to (hebr. תמורה "zamiana, przemiana"). Jedna z kabalistycznych metod pracy z tekstem (razem z gematrią i notarikonem) mająca na celu m.in. odgadywanie kolejnych imion Boga. Polega na kolejnym przestawianiu (permutacji) liter w wyrazach podlegających badaniu tak, że danej literze odpowiada poprzedzająca ją lub następująca po niej. Efektem takich działań jest stworzenie anagramu. 

Gematria (hebr. גימטריה z grec. γεωμετρια) to system numerologii opierający się na języku i alfabecie hebrajskim, zaś samo słowo gematria pochodzi od greckiego słowa geometria. Istnieje kilka form gematrii, między innymi "objawiona" i "mistyczna". Gematria mistyczna jest systemem rozpoznawania związków między sefirami a literami alfabetu hebrajskiego. 

Osoby posiadające dogłębną znajomość notarikonu, temury i gematrii są cenne pośród średniej klasy Białych Magów. Jeśli ktoś z ust czy pism białego maga słyszy czy nawet wyczyta poradę jak zmienić wibracje lub jak je interpretować, nie powinien tej wskazówki lekceważyć i zastosować się do rady Maga. Inaczej będzie cierpieć znacznie więcej z powodu ignorancji. Nie lekceważymy rad Białych Magów. Warto pamiętać, że gematria, głębsza numerologia jest oznaka Maga średnich arkanów, zatem bez znajomości numerologii nikt nie jest magiem wysokiej klasy... 

14. Przywilej נּ (Nun). Adept umie mówić naukowo i przekonywująco na wszystkie tematy bez poprzedniego do tego przygotowania.  

Proste nasunięcie myśli na to, co Lulli nazywa Ars Magna (p.X.ark. – „Pomnożenie arkanów” itp.).

Bogini Hathor - Niebiańska Anielica - Bogini Ptak - Królowa Magii

Arkana 15-21 - Małe Arkana Maga  


Ostatnie siedem przywilejów Maga nazywają „Małe”. Oto one:

15. Przywilej סּ (Samech, Samekh). Mag sądzi o człowieku po pierwszym wejrzeniu. 

Intuicja, dywinacja, wgląd - to jedno z podstawowych narzędzi maga. Wgląd, wejrzenie w innego człowieka czy zwierzę trwa jakiś czas, ale głęboki pierwszy ogląd pozwala przeszyć człowieka na wskroś tak, iż możliwym jest wyrokowanie nawet o losach człowieka, jego przeznaczeniu czy śmierci. Mag dobrze waży swój sąd, a jego opinia jest ostateczna. Warto pamiętać, że Mag wysokiej klasy osądza i rozsądza, ocenia i rozpracowuje ludzi w sposób bardzo szybki i elokwentny, a od poznania osoby do poznania prawdy o niej nie zachodzi wiele czasu. Wraz ze wzrostem magicznej mocy i świadomości Mag coraz szybciej i lepiej poznaje się na ludziach, a jego ocena czy osąd stają się perfekcyjnie celne. Człowiek bez intuicyjno-wglądowej, wyraźnej zdolności oceny i osądu innych nie jest magiem.  

16. Przywilej ﬠ (Ajin, Ain, Ayn). Mag włada arkanem przymusu Przyrody. 

Ceremonialna Magia i Nauki Naturalne to podstawowe narzędzia maga do wymuszenia tego, co mag sobie życzy, jeśli ktoś okazuje nieposłuszeństwo. Przymus Przyrody nie jest zabawką dla małych dzieci i musi być stosowany bardzo rozważnie. Mag może karcić tak pojedynczych ludzi, jak i całe rodziny, klany czy plemiona, jeśli potrzeba zdyscyplinować naród i przywrócić ład, porządek oraz moralność. Mag może i jako wtajemniczony powinien zesłać wielkie nieszczęścia i kataklizmy szkodliwej władzy czy złej i zepsutej politycznie uwikłanej religii, mag może dosłownie wytępić zło spośród swego ludu. Modlitwy magów często wyglądają na groźne, nie brzmią słodko... 

17. Przywilej פּ (Pe, Phe, Fe). Mag przewiduje wypadki, zależące od Fatalizmu. 

Wszystko, co ma swoje uchwytne przyczyny Mag obserwuje i rozważa dostrzegając możliwe skutki za splotami przyczyn. Myślenie przyczynowo-skutkowe charakteryzuje Maga. Zdolność przewidywania wynika z uważnej i czujnej obserwacji, szerokiej wiedzy, otwartości na wszelkie przesłanki oraz głęboką zdolność do rozważania skutków jakie wywołają określone przyczyny. W ten sposób Mag zwykle wie co się wydarzy tak w najbliższej jak i w dalszej przyszłości. Mag widzi jaki los zostaje utkany ze zdarzeń które miały już miejsce stając się posiewem przyczyn. Mag w swoim wglądzie patrzy na przyczyny Duszy, Jaźni, a nie samego ciała, zatem widzi także przyczyny karmiczne z poprzednich wcieleń... 

18. Przywilej צּ (Tsadi, Tzade, Cadi). Mag może pocieszyć wszystkich we wszystkim i udzielać rad we wszystkich wypadkach życia. 

Mag jest najlepszym doradcą tak dla zwykłych ludzi jak i dla książąt czy królów. Mag jest życiowym doradcą, a kto nie jest magiem, niech lepiej innym nie doradza w życiu. Jeśli władcy nie korzystają z doradztwa i wsparcia Maga całe państwo ulegnie degeneracji zmierzając do upadku. 

19. Przywilej קּ (Kof, Coph, Qof). Mag podoła wszystkim przeszkodom. 

Mag nie lęka się przeszkód ani trudności. Dla maga są one wyznaniami do pokonania tak, jak dla rycerza przeciwnicy są okazją do zwycięstwa i doskonalenia swojej sztuki walki. Mag szuka dogodnego sposobu do pokonania przeszkody lub do jej zniszczenia, zależnie od okoliczności. Mag obmyśla zręczne sposoby wyeliminowania przeszkód i stosuje je w skuteczny sposób. 

20. Przywilej רּ (Resz, Resh). Mag może ujarzmiać w sobie miłość i gniew (nienawiść). 

Miłość (sympatia) i gniew (złość, nienawiść) to dwa przeciwstawne bieguny emocji nad którymi Mag ma władzę. Mag nie popada ani w miłość ani w gniew (nienawiść) z powodów zewnętrznych. Kto nie panuje nad emocjami miłości oraz gniewu nie może zostać magiem nawet najniższego stopnia. Mag świadomie i celowo wytwarza w sobie miłość bądź gniew zależnie od okoliczności i potrzeby chwili. Kiedy kończy emanować z siebie daną emocję, nie ma w nim jej śladu. Mag sam z siebie nie popada w żaden stan emocjonalny charakterystyczny dla zwykłych ludzi, jest wolny od biegunowych emocji, ale może je wytwarzać i nimi emanować w dowolnych okolicznościach wedle uznania. W ten sposób Mag zdobywa podstawy do panowania nad materią astralną i jej istotami. Mag musi umieć świadomie wytwarzać i rozpraszać wszelkie emocje, w tym szczególnie miłość i gniew (nienawiść)... 

21. Przywilej שּ (Szin, Sin). Mag zna tajemnicę bogactwa, umie być jego gospodarzem, nigdy nie jest jego niewolnikiem. 

Mag umie się rozkoszować nawet biedą nie wpadając w nicość. Mag nawet jak się wydaje, że jest w biedzie i nic nie ma, to jednak okazuje się, że ma wszystko czego mu potrzeba i wszystko czego zapragnie. Nie posiadając rzeczy zmysłami staje się kontrolerem i zarządcą wszystkich bogactw z których zdaje się czerpać kiedy tylko zechce. Na opanowanie tego przywileju poświęca się wiele rozmaitych kursów i treningów, jednak Przywilej ten osiągają tylko ci, którzy praktykują i uczą się prawidłowo. 

Z zewnętrznej strony starają się streszczać wszystkie wyliczone przywileje Adepta, dodając dwudziesty drugi Przywilej Maga. 

Czwarte Wielkie Wtajemniczenie Maga 


22. Przywilej תּ (Taw, Tav). Mag zadziwia wszystkich profanów tym, że kieruje elementami, leczy chorych, wskrzesza umarłych itd.  

Magowie posiadają moce magiczne (siddhi, charyzmaty). Jeśli Mag uważa za słuszne, może zadziwić ludzi pokazem mocy i zdolności. Mag jednak pokazuje możliwości magii tym tylko, którzy na to zasługują lub w czasie jakiejś wyższej konieczności podyktowanej szczególnymi okolicznościami. Życie każdego Maga zawiera zdarzenia po których można wywnioskować czy mamy do czynienia z osobą posiadającą ten przywilej, który jest swoistą Corona Magica. Mag nie posługuje się mocą magiczną w celu zaspokojenia cudzej ciekawości czy próżności... 
........................................................ 

Wtajemniczenia Kabbalah i Tarot 


Pięć liter (w kolejności: Kaf, Mem, Nun, Pe/fe, Cade/tsade) przyjmuje na końcu wyrazu inną graficznie formę, zwaną końcową (kaf finalne, mem finalne itd.). Są to tak zwane „litery końcowe” (sofit), które są używane w numerologii jako liczebniki dla oznaczenia wibracji 500, 600, 700, 800 oraz 900, gdyż literka Taw/Tav kończy alfabet numerologiczny abdżad (abgad) na liczbie 400. Mają także konotacje stanów końcowych osiągu duchowego, znaczy Pięciu Wielkich Mistycznych Inicjacji zwanych Wielkimi Wtajemniczeniami, które symbolizuje Gwiazda Pięcioramienna. Stosownie, mają także znaczenie Pięciu Elementów (Żywiołów): Ziemia, Woda, Ogień, Wiatr i Eter/Niebo. 

Niektóre litery zmieniają swoją wymowę (i nazwę) po umieszczeniu wewnątrz litery dageszu (znaku w kształcie kropki). Są to przykładowo wet (v) → bet (b), chaf (χ) → kaf (k), fe (f) → pe (p). W niektórych epokach i dialektach języka hebrajskiego istniało też rozróżnienie: thaw (θ) → taw (t), nieistniejące we współczesnym hebrajskim (izraelskim, iwrit). Dodanie dageszu (dagesz hazak) do innej litery oznacza jej podwojenie. Litera szin ma kropkę nad prawym „ramieniem” (lecz nie jest to dagesz) i wtedy wymawiana jest jako „sz”. Kropka nad „ramieniem” lewym szin zmienia nazwę na sin i wymowę na „s”. Judaizm jak i mistyczno-magiczna kabbalah uznaje graficzną formę alfabetu za świętą, a mistycy żydowscy, kabaliści, od zawsze uważają litery hebrajskie służące do zapisania Torah za nośniki duchowych mocy czy charyzmatów, a ich znajomość za sposób przybliżania się do Boga, do El, Eloah, do Elohim. 

Alfabet hebrajski zapisany dla celów numerologicznych, tak, że posiada postać abdżad, po aramejsku abgad, a każda litera odpowiada liczbom służącym do gematrycznej alalizy psychometrycznej, nazywany jest od zarania dziejów Bliskiego Wschodu "Tablicą Chaldejską" lub "Matrycą Chaldejską", czasem po prostu "Matriksem". Używany jest także jako tablica dźwięków czy wibracji, gdzie postacie wymowy poszczególnych znaków literowych są ćwiczone jako praktyka rozwoju Mocy Słowa. Przykładowo, Alef wymawiamy jako polski dźwięk "A" prowadzony na swobodnym i delikatnym wydechu, na delikatnym westchnieniu. Literkę He, jako dźwięk "H", często końcowego "H" w słowach, wymawiamy i intonujemy na surowym, szorstkim, ostrym i twardym wydechu (ścisk krtaniowy na wydechu), i tak często jest wymawiana w Słowach mistyczny dla celów magicznych, chociaż nie wymawia się tej literki w pozycjach końcowych potocznego słownictwa oraz w pozycjach nieakcentowanych słowa. 

Każda litera hebrajska może być odczytana na sposób Iwrit (hebrajski) jak i na sposób aramejski (Aramaya) czyli chaldejski, gdzie odczytywanie dźwięku litery może się trochę różnić, a przykładowo zamiast typowego "G" z Gimel odczytujemy jako "Gh" z lekkim przydechem, zamiast "D" z Dalet, bardziej przydechowo jak "Dh" lub jako "Th". Zajin zamiast "Z" może być odczytane jako "Dz", a "Ch" z Chet bardzo silnie gardłowo, jako rodzaj charczenia. Przykładowo "C" z "Tsadi" może być czytane jak "Ts" czy polskie "C", ale też dźwięczniej jako "Tz" lub wręcz czasem także jako polska głoska "Dż" (angielska "J" w Jersey). Tak oto, w niektórych słowach hebrajskich i kabalistycznych, pochodzenia aramejskiego czy chaldejskiego, sposób odczytywania, wygłosu oraz intonowania dźwięków dla celów rytualnych lub modlitwy może się nieco różnić od standardowej wymowy na poziomie zwyczajnego czytania tekstów. Jeśli ktoś potem pyta, gdzie są te magiczne czy mistyczne Imiona Mocy, to musi raczej przyjść i solidnie uczyć się od bardzo dobrego Nauczyciela - Wtajemniczonego Mistrza. 

Zarówno w biblijnym, jak i rabinicznym języku hebrajskim litery י‎ ו‎ ה‎ א‎ (alef, he, waw, jod) mogą również funkcjonować jako "matres lectionis", czyli wtedy, gdy niektóre spółgłoski są używane do oznaczenia samogłosek. We współczesnym języku hebrajskim istnieje tendencja do używania matres lectionis do wskazywania samogłosek, które tradycyjnie nie były zapisywane, co jest praktyką znaną jako „pełna pisownia”. 

A/lef - przyjmuje najczęściej postać samogłoski A, E lub O. 
H/e - przyjmuje postać znaku przedłużającego poprzednią samogłoskę. 
W/aw, Vav - przyjmuje najczęściej brzmienie dźwięków: V, U, O (czasem Ł). 
J/od/Yod/h - przyjmuje postać wibracji dźwięków: I, Y, polskiego J. 

Pierwsze sylaby nazw liter hebrajskich jak Al/ef, Be/t, Gi/mel, Da/let, służą do śpiewania głębokich pieśni dla Serca i Duszy, a w kabbalah podobnie jak w semickim aramejskim qabbaltah znane są jako Niggun (nucenie sylabami liter) czyli Pieśni Serca lub melodie z głębi Serca i Duszy.  

Najważniejszą degradacyjną z punktu widzenia kabbalah cechą fonetyczną współczesnego języka hebrajskiego (iwrit) jest postępujący zanik semickich spółgłosek gardłowych ה ח א ע (he, chet, alef, ajin). Zjawisko to występowało już lokalnie w czasach dawniejszych i przeszło do wymowy aszkenazyjskiej. W wymowie sefaradyjskiej - dzieki wpływom języka arabskiego - spółgłoski gardłowe jeszcze się zachowały, lecz było to, najprawdopodobniej, zjawisko wtórne. Zaniki głosek potrzebnych do mistycznego i magicznego odczytywania Słowa w hebrajskim to ogromna strata, ale widać kiepskie pokolenia współczesności o zdegradowanych amoralnościami umysłach muszą stracić dostęp do wielkich zasobów boskiej Mocy i Potęgi z porządnego, głębokiego, starego sposobu odczytywania i intonowania tekstów mistyczno-magicznych. Nauka kabbalah jak najbardziej trzyma straż nad sekretami mistyczno-magicznej fonetyki, dlatego nie należy się dziwić, jeśli Uczniowie Przyjęci (Mekubalim) nieco inaczej odczytują istotne Słowa lub całe starożytne traktaty. 

Nowohebrajski niestety nie różnicuje już w wymowie א alef i ע ajin (oba są współcześnie nieme), choć konsekwentnie stosuje je dalej w zapisie. Gardłowe ח chet zostało zrównane z palatalnym כ chaf, ale w kabbalah powinna być różnica w odczytywaniu. W ostatnim czasie, już na przełomie XX i XXI wieku obserwowany jest także zanik dźwięku ה he/hej - wymawiana jest przez upadłe pokolenia tylko następująca po nim samogłoska. Tak więc spółgłoska ה he/hej staje się niema, tak jak nieme stały się już spółgłoski א alef i ע ayin, co oznacza, w wypadku alef, że pokolenie nie jest w stanie osiągać stanu początkowego czy pierwotnego Duszy, nie ma łączności z Duszą/Jaźnią ani z Bogiem, z El, Eloah, Elohim. Mamy zatem zmiany degeneracyjne, pokazujące, że bieżące pokolenia w ogólności idą na zatracenie jako Dusze zepsute i ignorujące naukę tego, co prowadzi do naprawienia zerwanych relacji zarówno z Boską Duszą jak i z Bogiem. 

Prasemicki trójdzielny system spółgłoskowy (dźwięczne, bezdźwięczne i emfatyczne) został niestety uproszczony do dwudzielnego - spółgłoski emfatyczne (wymawiane na przydechu) - zanikły we współczesnym hebrajskim. Nie ma już więc różnicy w wymowie ק kof i כ kaf oraz ט tet i ת taw, chociaż dla praktyki kabbalah, trzeba konieczne nauczyć się takiego rozróżnienia, na początek dla ważnych mistyczno-magicznych Słów Mocy oraz istotnych pojęć/idei. Ślady starego systemu przetrwały jednak w zachowawczej pisowni (dwa różne znaki dla [k], dwa dla [t] itd.). Niewiele zostanie z semickiego języka Mocy Bożej jakim był hebrajski podtrzymywany przez nauczycieli kabalistycznych, którzy znali Tablicę Chaldejską oraz Tablice Imion Mocy Bożej. 

Zredukowana została również grupa tzw. spółgłosek begadkefat (ב ג ד כ פ ת), wymawianych różnie w zależności od miejsca występowania w wyrazie. Na początku i po sylabie zamkniętej wymawiane są one "twardo" (wymowa zwarta), a w innych przypadkach "miękko" (wymowa szczelinowa). Z prasemickiego systemu ostały się w tej grupie niestety już tylko trzy samogłoski:

ב - "twardo" jako [b]: בית [bajit]; "miękko" jako [w]: לבנה [levena]
כ - "twardo" jako [k]: כדור [kadur];"miękko" jako [ch]: בכי [bechi]
פ - "twardo" jako [p]: פועל [poel]; "miękko" jako [f]: כפול [kaful]

Numerologia Kart Tarota - Literami Alfabetu 

Każdej karcie Tarota przypisana jest litera hebrajska, która odnosi się do atrybucji Zakonu Kabbalah. Litery hebrajskie są nie tylko literami alfabetu, lecz także słowami, a każde z nich może być użyte do wyjaśnienia znaczenia atutu w Tarocie. Alfabet hebrajski, podobnie jak aramejski, to zawsze 22 litery, mistyczne znaki, oznaczające także Liczby. Każda litera od Alef do Taw to liczebnik porządkowy od 1 do 22 oraz abdżad (aramejskie: abgad), z dziewięcioma jednościami, dziewięcioma dziesiątkami i czterema setkami, które są uzupełnione do dziewięciu przez postać liter końcowych zwanych sofitami. Błędne numerowanie kart Tarota zawsze należy sobie poprawić, Alef to Jedynka oznaczana jako Wędrowiec czyli Błazen, potocznie Głupiec. Najlepsza nazwa to Wędrowiec, Pielgrzym, który uczy się jak przestrzegać 10 przykazań Boga, które są jednocześnie zasadami Geniuszy Planetarnych. Poniżej wymienione zostały litery hebrajskie i przypisane im atuty (także w wersji z błędami, aby zainteresowani wiedzieli jak poprawić źle wykonaną talię 22 Atutów Tarota - Liter Semickich):

1. 0 Głupiec, Błazen, Wędrowiec, Pielgrzym – Aleph (Wół) – Aleph oznacza Woła. Wołu wykorzystuje się przy oraniu pól, by przygotować je na przyjęcie ziarna, które w końcu wykiełkuje. Wędrowiec, Pielgrzym, to uczeń kabalistyczny rozpoczynający Ścieżkę Duchową, od nauki Przykazań! 

2. I Mag – Beth (Dom) – Beth oznacza Dom. Mag pozwala nam zacząć budować umysłowe schronienie, z którego możemy obserwować świat i uczyć się od niego.

3. II Kapłanka – Gimel (Wielbłąd) – Gimel oznacza Wielbłąda. Tak jak wielbłąd pomaga ludziom przejść przez pustynię, tak Kapłanka pomaga nam przekroczyć granicę pomiędzy świadomością i podświadomością.

4. III Cesarzowa – Daleth (Drzwi) – Daleth oznacza Drzwi. Dzieło musi przejść jedne lub kilkoro drzwi, dosłownie lub w przenośni, gdy opuszcza miejsce dojrzewania i pojawia się w świecie.

5. IV Cesarz – He (Okno) – He oznacza Okno. Krajobraz wydaje się bardziej uporządkowany i zorganizowany, gdy patrzymy na niego przez okno Analogiczne, Cesarz dostrzega szansę na zorganizowanie i uporządkowanie każdej rzeczy.

6. V Wiara – Vau, Waw (Gwóźdź) – Na karcie Wiara próbujemy ogarnąć filozofię i religię za pomocą rozumu. Podobnie jak gwóźdź, próbujemy przebić się przez nieznane za pomocą logicznego myślenia.

7. VI Kochankowie – Zajin (Miecz) – Zain oznacza Miecz. Miecz symbolizuję ten element związków międzyludzkich, których zawsze pozostanie barierą między dwiema osobami, tak więc całkowita jedność wydaję się być zawsze w zasięgu ręki, jednak nigdy nie zostanie całkowicie osiągnięta.

8. VII Rydwan – Cheth,  (Ogrodzenie) – Ceth oznacza Ogrodzenie. Podobnie jak Rydwan ogrodzenie jest konstrukcją, która otacza, nadaje kształt i chroni znajdującą się w niej istotę.

9. VIII Siła – Teth (Wąż) – Teht oznacza Węża. Wąż podobnie tak tygrys, symbolizuję tu tę samą nieposkromioną, zwierzęcą energię. 

10. IX Pustelnik, Eremita – Yod (Ręka) – Yod oznacza Rękę. Pustelnik porzucił urządzenia i narzędzia, a w dążeniu do celu polega wyłącznie na sobie. W dzisiejszych czasach spotykamy pustelników którzy porzucili stworzone przez człowieka narzędzia i starają się żyć polegając wyłącznie na sobie. Adept często potrzebuje pomocnej ręki i często podaje pomocną dłoń. 

11. X Koło Fortuny – Kaph (Dłoń) – Koło Fortuny kręcąc się przepowiada naszą przyszłość. Według niektórych przyszłość można wywróżyć czy raczej zobaczyć lub zrozumieć np. czytając z ręki, z gwiazd lub wibracji numerologii. 

12. XI Sprawiedliwość – Lamed (Oścień Wołu) – Lamed oznacza Oścień Wołu. Zasady Sprawiedliwości pozostaną czystą teorią, jeżeli nie posłużymy się narzędziem (oścień wołu), które umożliwi ich egzekwowanie. Sprawiedliwość oznacza przyjmowanie kary lub nagrody, wyrównanie karmana/fatum, a także wymierzanie Sprawiedliwości złoczyńcom. 

13. XII Wisielec – Mem (Woda) – Wisielec wisi nad głębokimi wodami podświadomości. WIsielec widzi świat do góry nogami, znaczy wyciąga odwrotne wnioski i widzi niejako odwrotnie, stąd często się nie zgadza, a w efekcie błądzi. Wisieć znaczy od czegoś/kogoś zależeć i być w błędzie, mieć fałszywe poglądy, a to prawdziwe nieszczęście. 

14. XIII Śmierć – Nun (Ryba) – Ryba symbolizuje płodność i regenerację, które pojawiąją się zawsze w następstwie Śmierci. Odnawianie życia wskutek zaniku czy wygaśnięcia cyklu. 

15. XIV Umiarkowanie – Samekh, Samech (Podpórka) – Samekh oznacza podpórkę namiotu. Osoba staje się podporą Domu i Rodziny, a nawet istnienie domostwa, namiotu, zależy od osoby. Bez oparcia w niebiosach schodzi na złą drogę i pogrąża się w ciemnościach. W książkę „The Chicken Qabalah of Rabbi Lamed Ben Clifford” Lon Milo Du Quette pisze:

„W czasach biblijnych podpórka namiotu była najważniejszym i najpotężniejszym symbolem, ponieważ była niezbędnym narzędziem do wznoszenia namiotu. Pozwalała ona jednocześnie wznieść namiot ku Niebu i zabezpieczyć go na Ziemi.”

Podpórka namiotu, jako narzędzie powiązane jednocześnie z Niebem i Ziemią, jest doskonałym symbolem równowarzących właściwości karty Umiarkowanie.

16. XV Diabeł, szeddim – Ayin (Oko) – Ayin oznacza Oko. Nawiązując do materializmu, który symbolizuje karta, koncentrowanie naszej uwagi na rzeczach materialnych wzmaga pragnienie ich posiadania. A mówiąc dokładniej, widok innych ludzi posiadających pewne rzeczy, potęguje nasze pragnienie dysponowania tymi przedmiotami. Litera ta przywodzi również na myśl Saurona, ucieleśnienia zła we „Władcy Pierścieni”, który w książkach i filmach ukazywany jest jako wielkie oko. Łatwo zdobyte moce i widzenia pochodzą od złych duchów, podobnie szybkie natychmiastowe "wglądy".

17. XVI Wieża – Peh (Usta) – Peh oznacza Usta. Usta służą nam do mówienia. Mowa i komunikacja używana jako gadatliwość, mogą tak powikłać nasz rozsądek, że zaczniemy się chwiać, kłamać a nawet bredzić. Przykładem może być biblijna przypowieść o Wieży Babel. Narody całego świata mówiące jednym językiem rozpoczęły budowę wieży, która zapewne sięgnęłaby nieba. Jednak Bóg sprawił, że ludzie zaczęli mówić różnymi językami, co wywołało zamieszanie, chaos i uniemożliwiło ukończenie budowy, a także doprowadziło plemiona i ludy do upadku i konfliktów. 

18. XVII Gwiazda – Tzaddi, Cadi (Haczyk) – Tzaddi oznacza Haczyk. Zarzucając wędkę rybak musi zachowywać się cicho, by nie spłoszyć ryb. Gwiazda Duszy w Sercu zaczyna promieniować. 

19. XVIII Księżyc – Qoph, Qaf, Kaf (Tył Głowy) – Qoph oznacza Tył Głowy. „Tył Głowy” możemy odczytać jako metaforę naszej podświadomości. Księżyc odzwierciedla Światło Słońca, a Dusza Światło Boga. 

20. XIX Słońce – Resh (Głowa) – Resh znaczy Przód Głowy (lub Twarz). Rzeczy, do których odwróceni jesteśmy tyłem, pozostają niewidoczne. Jeżeli natomiast zwróceni jesteśmy do danej rzeczy twarzą, widzimy ją doskonale i jesteśmy świadomi jej istnienia. Podczas gdy Księżyc jest sekretem (ujawnianym jedynie osobom wtajemniczonym), to Słońce jest wiedzą i świadomością, których doświadczyć możemy wszystcy.

21. XX Sąd – Shin (Ząb) – Shin oznacza Ząb. Tak jak stały ząb zastępuje wypadający ząb mleczny wskazując tym samym kolejną fazę dojrzewania tak karta Sąd wprowadza nas na kolejny poziom świadomości. Zdrowy osąd i zdolność osądzania wyrabia się poprzez doświadczenie. 

22. XXI Świat – Tau (Podpis) – Tau oznacza Podpis (lub Pieczęć). Wszechświat przyznaje swoje dyplomy – podpisane, opieczętowane i dostarczone. 

Pamiętając, że gdy wybieramy jedną kartę (literę), mamy jedynie 22 możliwości. Jeśli wybieramy dwie karty, to mamy 231 kombinacji kart (liter) bez powtórzeń (bez zmieniania kolejności rozkładu czy wykładania kart) i 253 kombinacje kart (liter) z powtórzeniami (ze zmienianiem kolejności kart wedle uznania lub odczucia). Kiedy wybieramy Rdzeń Trzyliterowy (trzy karty z 22), mamy odpowiednio 1540 Słów (rdzeni wyrazowych) bez powtórzeń i 2024 z powtórzeniami. Jeśli wykładamy cztery karty lub cztery litery alfabetu hebrajskiego (układ krzyża lub ćwiartek kwadratu), to mamy odpowiednio, 7315 kombinacji bez powtórzeń oraz 12.650 kombinacji z powtórzeniami. Układ pięcioramiennej gwiazdy lub krzyż z sercem w środku, pięć liter lub kart tarota z literami, mamy 26.334 kombinacje bez powtórzeń i 65.780 kombinacji z powtórzeniami. Dla klasycznej Gwiazdy Dawida, sześciopromiennej, losowanie sześciu liter lub kart daje odpowiednio 74.613 możliwości bez powtórzeń, i 296.010 kombinacji z powtórzeniami. Wersja z kartą czy literą w środku to siedem kart/liter w rozkładzie: 170.544 kombinacje bez powtórzeń oraz 1.184.040 kombinacji z powtórzeniami. Można oczywiście obliczyć rozkład liter lub kart dla wzorca z Drzewa Życia zwanego Drzewem Sefirot. Najczęściej korzysta się z ozkładu trzech liter hebrajskich lub kart Tarota, odpowiadających obrazkowo literom semickim, aczkolwiek, wersja z kartami i obrazami symbolicznymi jest dla niepiśmiennych czyli dla analfabetów czyli dla kuglarzy. uczymy się kabbalah porządnie, zaczynamy od znaczenia i mistycznych aspektów liter hebrajskich lub aramejskich (chaldejsko-aramejskich). 
......................

(H) - Świątynia Bogini Hathor 

LINKI: 


NUMEROLOGIA WEDYJSKA EL MORYAH I PITAGOREJSKA ARYTMOLOGIA: 


GEMATRIA - NUMEROLOGIA KABALISTYCZNA: 


NAJLEPSZA DATA NA OŚWIADCZYNY, ZARĘCZYNY i ŚLUBY w 2021: 


108 CIEKAWOSTEK O PITAGORASIE I PITAGOREJCZYKACH: 


OKULTYZM MAGIA TAROT NUMEROLOGIA ELEMENTY: 


NUMEROLOGIA CHALDEJSKA - HISTORIA I PRAKTYKA: 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz