poniedziałek, 28 października 2013

Manu Waiwaswata - Duchowy Praczłowiek

Manu – Protoplasta Ludzkiej Rasy


Manu to postać bardzo związana z Mistrzem Morya (Maurya) – w sanskrycie मनु , trl. manu – praojciec ludzkości i prawodawca wedle sanatana dharmy, braminizmu i hinduizmu. Manu żyje przez okres jednej manwantary. W czasie jednego dnia Brahma Boga (jednej kalpy) pojawia się 14-tu kolejnych Manu. Manu stoi na straży prawidłowego funkcjonowania świata, Brahmandy, poprzez określanie obowiązujących w nim praw. 

Manu - Praojciec Ludzkości i Człowieczeństwa

Słowo MANU pochodzi z sanskrytu, a Manawa oznacza ludzkość jako istoty ludzkie oraz człowieczeństwo pochodzące od Manu. Wywodzone jest od rdzenia man – myśleć, człowiek, umysł (manas). W mitologii indyjskiej Śraddhadewa Manu lub Waiwaswata Manu (Sanskryt: वैवस्वत मनु) jest jednym z 14 Manu i synem Boga Słońca Wiwaswata (Wiwaswana) i Saranyu, stąd jego imię Waiwaswata Manu. Jest uważany za protoplastę obecnej Manwantary, która jest 7-ą z 14-tu składających się na obecną Kalpę, która stanowi jeden dzień Brahmy, Dzień Boga. 

Manu obecnej kalpy:

- Swayambhuwa Manu
– Swaracisa Manu
– Uttama Manu
– Tamasa Manu
– Raiwata Manu
– Ćakśuśa Manu
– Waiwaswata Manu
– Sawarni Manu
– Daksza Sawarni Manu
– Brahma Sawarni Manu
– Dharma Sawarni Manu
– Rudra Sawarni Manu
– Dewa Sawarni Manu
– Indra Sawarni Manu

Obecnie trwa siódma manwantara pod przewodnictwem Waiwaswata Manu.

Pierwszym z czternastu praojców obecnej Manwantary tytułowanych jako Manu jest Swajambhuwa Manu. Jemu niektóre źródła przypisują stworzenie siedmiu Pradźapatich, którym następnie przekazał Manusmryti (Księgi Manu, Manawa dharma śastra) – traktat o powinnościach religijnych sanatana dharmah.

Waiwaswata Manu – w dewanagari: वैवस्वत – w wedyjskiej tradycji sanatana dharmah syn boga Słońca Wiwaswana (Wiwaswata). Aktualna ludzkość to potomkowie tego siódmego Manu. Waiwaswata Manu miał dziesięciu synów: Ikszwaku, Nabhaga, Dhriszta, Śarjati, Narisjanta, Nabhaga, Diszta, Karusza, Prisadhra i Wasuman. Na początku panowania Waiwaswata Manu pojawiła się Awatara Wisznu jako Matsja (gigantyczna ryba). Uczył się on zasad streszczonych później w traktacie Bhagawadgity od swojego ojca Wiwaswana, Boga Słońca, i sam następnie pouczył o nich swojego syna Maharadża Ikszawaku. Na początku Treta Jugi Bóg Słońca nauczył wedyjskiej jogi Manu, a Manu z kolei nauczył jej Ikszawaku dla dobra całego ludzkiego społeczeństwa. Waiwaswata Manu to Manu, Syn Promiennego Słońca, protoplasta rasy solarnej, wzorzec dusz słonecznej linii ewolucyjnej.

Śraddhadewa narodził się Saranyu i Waiwaswata i był drawidyjskim królem w czasie epoki Matsja Purany. Śraddhadewa złowił raz mówiącą rybę, która błagała by ją uratował. Ryba stwierdziła, że nadchodzi Wielki Potop, który zmyje wszelkie żywe istoty. Manu wsadził rybę do dzbanka, a następnie gdy urosła do większego zbiornika, potem do jeziora i do oceanu. Gdy ryba znalazła się w oceanie, nakazała Manu zbudować łódź. Uczynił tak, a gdy nadeszła powódź, ryba (czyli Matsya) poholowała statek za pomocą liny przyczepionej do jej rogu. Śraddhadewa miał także syna o imieniu Priyawrata.

Kult i nauka Manu bardzo powszechna jest wśród mistrzów obszaru himalajskiej duchowości. Manava Dharma Śastra – kanon nauczania Manu należy do starożytnej wedyjskiej szkoły Manava (Manawa, pochodzącej od Manu). Mistrz i Praojciec Ludzkości, Manu, otrzymał te nauki od samego Brahmana, Boga Stwórcy. Następnie przekazał je Mistrzom Mędrcom w tym Ryszi Bhrygu.

Manusmryti w skr. मनुस्मृति manusmṛti – starożytny indyjski traktat dotyczący dharmy, omawiający wszystkie aspekty i przejawy życia jednostki i społeczeństwa. Najstarsze rękopisy pochodzą z około II tysiąclecia p.e.ch. Tradycja autorstwo przypisuje mitycznemu praojcu ludzkości — Manu. Prawo Manu czyli “Manava Dharma Śastra” jest jednym z najważniejszych kanonicznych pism indyjskich na którym swoje nauczanie opierają wszyscy autentyczni indyjscy Guru – Mistrzowie Mądrości. Zawiera 2684 wersy w 12-tu rozdziałach prezentując podstawy starożytnej wiedzy, kultury, duchowości i budowy społeczeństwa wedyjskiego kierowanego przez Brahmanów, Najwyższych Kapłanów Kultury Wedyjskiej. Uczniowie Guru powinni stopniowo opanowywać Manusmryti na pamięć wraz z głębszym zrozumieniem stosowania praw i zasad wedyjskiej tradycji solarnej pochodzącej od Brahmana, Boga Słońca i Manu Waiwaswata.

Mistrz El Morya uważany jest przez ezoteryków i okultystów za jednego z największych i najważniejszych współpracowników aktualnego Manu Ludzkości, Waiwaswata Manu. Mistrz El Morya realizuje plany aktualnego Manu w dziele rozwoju duchowego ludzkości. Od Manu płynie poczucie sprawiedliwości powodujące zrywy ludzkości w dziele wyzwolenia, braterstwa i prawości, dla złamania wszelkiej tyranii oraz zaprowadzenia sprawiedliwego ładu światowego dla całej ludzkości. Mistrz El Morya zawsze zalecał sprawiedliwy podział materialnych i intelektualnych dóbr dla całej ludzkości. Mistrz El Morya podobnie jak Manu wspiera tendencje zjednoczeniowe, unie i federacje wolnych narodów oraz kontynentów, szeroko rozumianą współpracę pomiędzy narodami, likwidację wyzysku, ucisku i niewolnictwa. Podobnie Manu, którego wzorce wskazują na wolnych ludzi i wolną ludzkość, której ludy współpracują i współdziałają dla dobra całej planety.

Ideał działania dla Dobra Powszechnego jest jednym z najważniejszych jakie można doświadczyć w kontemplacji Manu Waiwaswata oraz Mistrza El Moryah. Skupiamy się w świadomości Manu, w świadomości El Moryah i działamy dla dobra ludzkości, dla dobra całej planety, dla dobra wszelkiego życia!

Om Moryah! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz